Nowy Hyundai i30 N

Nowy Hyundai i30 N

Pierwszy model sportowej linii N.

Hyundai i30 N to pierwszy samochód marki Hyundai o sportowym charakterze i wysokich osiągach, oferowany w linii modelowej N. Litera "N" nawiązuje do Namyang - globalnego centrum badawczo-rozwojowego Hyundaia w Korei w którym zrodziła się idea stworzenia submarki, a także Nürburgring, gdzie znajduje się europejskie centrum testowe marki Hyundai. Ścisła współpraca pomiędzy Namyang i Nürburgring dała początek modelom ze znakiem N, których celem jest zapewnienie kierowcy wyjątkowej satysfakcji z jazdy. Twórcy linii N założyli, że modele sygnowane literą N mają być czymś więcej, niż tylko środkiem transportu - mają dawać kierowcom dreszczyk emocji związany z prowadzeniem samochodu o sportowym charakterze.

Wyjątkowa satysfakcja z jazdy

Model i30 N opracowano z uwzględnieniem trzech aspektów: pokonywanie zakrętów, możliwości na torze i codzienne użytkowanie, których wspólnym mianownikiem jest wyjątkowa satysfakcja z jazdy. Zamiast skupiać się wyłącznie na liczbach, Hyundai zdecydował się postawić na satysfakcję ze sportowej jazdy i emocjonalny wpływ samochodu na rytm uderzeń serca. Wrażenia z jazdy są wzbogacane sportowym dźwiękiem z podwójnego tłumika z systemem zaworów.



Codzienny samochód sportowy

i30 N to codzienny samochód sportowy, odpowiedni na komfortowe dojazdy do pracy i weekendowe wypady na tor wyścigowy. Oferujący liczne możliwości personalizacji, i30 N jest hatchbackiem, gwarantującym osiągi i praktyczność użytkowania. Do dyspozycji jest pięć trybów jazdy, w tym ustawienia Eco, Normal, Sport, N i N Custom, które można wybrać za pomocą dwóch dedykowanych przycisków na kierownicy. Tryby te zmieniają charakter samochodu, dostosowując parametry pracy silnika, amortyzatorów, układu elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC), elektronicznie sterowanej szpery (E-LSD), dźwięk oraz sterowanie dopasowaniem obrotów. Dodatkowo, przyciskiem dopasowania obrotów w kierownicy można sprawić, że redukcje biegów będą odbywać się sportowo i płynnie.

Osiągi

i30 N „kocha zakręty”, na których wykorzystuje maksymalną przyczepność i precyzję. Hyundai i30 N jest napędzany turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2,0 l, dostępnym w dwóch wersjach mocy: jednostka standardowa ma 250 KM, podczas gdy maksymalna moc silnika ze specjalnym pakietem Performance ma 275 KM. Obie jednostki zapewniają maksymalny moment obrotowy 353 Nm i maksymalną prędkość 250 km/h. Wersja o mocy 250 KM przyspiesza do 100 km/h w 6.4 s*, wersja o mocy 275 KM w czasie 6,1 s*. Elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (E-LSD) i system zmiennych zaworów wydechowych to elementy dodatkowego wyposażenia, zawarte w pakiecie Performance. Silnik zapewnia bezpośrednią reakcję na gaz z liniowym przyrostem mocy, dzięki szybko włączającej się turbosprężarce i jest dostępny w połączeniu z napędem na przednią oś oraz sześciobiegową skrzynią manualną.

Stylistyka

Model i30 N ma poszerzone nadkola, kryjące koła z 18- lub 19-calowymi felgami, oznaczonymi logo N. Sygnowane literą N są również charakterystyczne, czerwone zaciski hamulców. Również przód modelu i30 N ma sportową, wyrazistą stylistykę, dzięki czarnym oprawom reflektorów. W nowym, połyskującym czernią tylnym spoilerze zamontowano trójkątne trzecie światło STOP oraz wydech z podwójnym tłumikiem, w stylu sportowego hatchbacka. Dominującym elementem z przodu samochodu jest kaskadowy grill, ozdobiony czerwoną wstawką. Wloty powietrza po obu stronach przedniego zderzaka poprawiają chłodzenie hamulców oraz aerodynamikę pojazdu. Sportowy styl tylnego zderzaka poprawia aerodynamikę, tworząc harmonijną całość z przednią częścią samochodu.




Thierry Neuville

„Inżynierowie spisali się na medal i świetnie dopracowali skrzynię biegów i mechanizm różnicowy. Auto ma dobrą trakcję i przyczepność na śliskiej powierzchni oraz jest łatwe w prowadzeniu. Kierowca będzie miał z pewnością wrażenie prowadzenia samochodu rajdowego.” – powiedział Thierry Neuville, kierowca rajdowy Hyundai Motorsport Team oraz zawodnik Rajdowych Mistrzostw Świata WRC.

Alexander Eichler

„Naszym celem było zaoferowanie klientom samochodu gwarantującego radość i dużą satysfakcję ze sportowej jazdy. Jest to pierwszy model Hyundaia, który stanowi sportową zapowiedź sportowej linii N.” - powiedział Alexander Eichler, szef działu rozwoju samochodów sportowych z Hyundai Motor Europe Technical Center.

*Wszystkie dane należy traktować jako wstępne i podlegające ostatecznej weryfikacji w trakcie badań homologacyjnych.